Sunday, October 25, 2009

Aku pon tak tahu motif entri ni...=.="

Peperiksaan tu bakal start 345 600 saat lagi. Maka aku ingin menghabiskan 345 599 saat lagi dengan meraban di sini. Biarlah nampak macam banyak lagi bile dicalculator dengan saat. korang kiralah sendiri dalam hari.

Hari ini indah bukan? Angin sepoi-sepoi bahase, meniup-niup lalu membelai rambut. Okey, aku rase macam sedang melucah!

Kawan-kawan mengenali aku dengan penuh sifat kemulian. okey, tipu! Aku memang dikenali dengan si gemuk yang suke mengacau bilaukan keadaan. uhuk-uhuk terharu juga bile digelar sebegitu. Sekurang-kurang nye ade juga gelaran ikhlas tulus dari mereka. Anda pula bagaimana?

Gemuk? gemuk kah aku? gemuk lah dari orang-orang yang kurus. Mengapa kah aku ini suka mengharu biru kan keadaan yang asal nye aman tenteram? owh, mungkin semasa melahirkan ku, malaysia dalam keadaan perang. Tapi bile di selidik, tidak pula ada perang-perang tabuk, mahupun tanduk semasa tahun 1989. Mungkin terdapat nya permainan mafia wars pada zaman itu. ini kita tidak ketahui ya. Maka, kajian di tangguhkan.

gemuk? okey gemuk! dem!

Sampai satu ketika, mereka mengajak ku untuk menyambut hari jadi kedua member yang juga agak-agak sengal dan digelar peraba sejati. owh aku juga tidak tahu, mengapakah rupa-rupa nya geng-geng ku juga tidak lah secerah yang disangka. Mendung di tengah hari. Mungkin ini takdir si pemusnah bangsa untuk bersama-sama memusnah kan keadaan.

Jadi, secara tiba-tiba, entah kenapa pula ade satu pertandingan diadakan di majlis hari jadi yang tak semeriah kahwin siti tu. Entah ape motif pule mau membuat pertandingan sesame mahkluk.

iklan bersama tajaan cocopie : YA, sudah lari dari topik. Ya, aku memang berniat mahu bazirkan masa korang membace entri aku ni!

Maka pertandingan di mula kan.

tempat : Depan PAS, dekat kedai Makcik Ita. *kutu rayau tau la ni
Masa : Malam selepas waktu bulan terbenam
Si petanding : si panjang, si pendek dan si becok.

Maka, pertandingan dimulakan..........*smbung nye dlm episod ke 500 budak getah.

tammat.




si penyibuk yang bukan ari jadi beliau!


p/s: sesungguh nye cerita ini direka untuk mewujudkan rase nak-kena-lempang kepada tuan punye blog.

-dengan penuh keredhaan menekan butang publish-

10 comments:

merahitujambu said...

wah..lama x nyebok kt nlog cik key..nice layout

kEy said...

merah itu jambu~

hehe! sile2 sebuk kan diri~

Privacy_Resident said...

hoho blog ni ade hujan katun~

cik intan (◡‿◡✿) said...

.kamu gila?

Fatt Chin Choy said...

apa definisi gemuk bg perempuan? pelik plak aku

kEy said...

privacy~

hoho!
tu hujan katun gile tu!
hehe~

kEy said...

intan~

selepas kamu~

kEy said...

Fatt chin~

definisi gmuk ialah, apabila berat nye bertambah, dari yang asal!
trime kasih~

Ries Lee said...

oi makcik sakinah!
dah makin pandai merepek ek!

kEy said...

azrie~


hohoho!
yeah!
anak2 dumex memang mcm tu!
uhuk2~